Tala till elever, tala i radio, tala i grupp.

Livet är lite annorlunda mot i vanliga fall nu när Fredrik är och hälsar på mig, känner att bloggen blir lite lidande av det men här kommer en liten uppdatering.
Jag var på Sven Erikssongymnasiet och föreläste för två klasser i morse. Den första lektionen kände jag mig lite ringrostig då det var ett tag sedan men den gick bra i alla fall kände jag. Den andra lektionen gick riktigt bra däremot och lektionen drog över tiden på grund av att jag fick så många frågor. För första gången har jag föreläst för en skolklass där det varit elever som också är arbetskompisar till mig på ICA, det var inte så jobbigt som jag trott att det skulle vara. Tvärtemot många andra så tycker jag att det är jobbigare att föreläsa för människor som jag känner privat, men det gick alltså bra, tyvärr så var han inte med i den andra klassen då jag kände att den lektionen låg över medel i hur jag själv kände att lektionen gick.

Senare på dagen ringde de från Radio Sjuhärad och ville att jag skulle komma och kommentera en motion som antagits i regionsfullmäktige, så klockan 16.00 var jag med i radio och diskuterade den motionen och homosexualitet i allmänhet. Det var ett tag sedan jag var med i radio så det kändes riktigt bra.
Klockan 18.30 var så dags för kursen Självkänsla Nu, riktigt värdefull tid som jag investerar där känner jag. Grundläggande och givande diskussioner. Pratade mycket om drömmar, motivation och hur man kan arbeta med upplevelsen av att vara kränkt. Kursen är så bra att vi pratar redan nu om hur vi kan påverka studieförbundet så att det blir en fortsättningskurs baserad på Törnbloms andra bok, en önskan och dröm visserligen men ändock.

Idag är jag tacksam för:

1. De lärdomar jag får från kursen Självkänsla Nu.

2. Möjligheten jag fick att vara med i radio idag.

3. Det gensvar jag fick av eleverna på Sven Erikssongymnasiet idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback