I tacksamhetens tecken

Jag har under en tid skrivit ner tre saker per dag som jag är tacksam för. Det hela började som ett experiment efter att ha sett filmen The Secret och med tiden blev det något som kom att påverka hur jag ser på livet, samtidigt så var det lite jobbigare än vad jag trott att hitta tre saker varje dag som jag var tacksam för. Även om det enda villkoret jag satt för mig själv var att varje dag hitta tre saker som jag var tacksam för, det behövde inte vara något stort utan det kunde vara något så enkelt som en solnedgång, så blev det lätt så att jag försökte hitta större saker att vara tacksam för. Istället för att det stora i det lilla så blev det jobbigt att hitta de där sakerna jag var tacksam för. Och det var ju inte tanken, så jag slutade för någon vecka sedan, men jag har märkt att känna tacksamhet är något av en färskvara som man måste arbeta med. Just läser jag dessutom boken "I tacksamhetens tecken" av Patricia Tudor-Sandahl och inser hur givande det är att leva i tacksamhet. Och idag var det en vän till mig som påpekade att han saknade mina tre saker som jag var tacksam för varje dag så jag har bestämt mig för att börja igen. Dessutom låter det så vackert att säga att man lever i tacksamhet, och jag älskar ju det vackra i livet så?

Idag är jag tacksam för:

1. Smaken av ett färskt och saftigt Nashipäron

2. Att jag börjat gå kursen Självkänsla nu! Otroligt givande

3. Att jag tagit mig i kragen och börjat arbeta med Värdskapet på arbetet igen, något som jag tycker är roligt och givande


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback