Gula post it-lappar

Min lägenhet börjar bli tapetserad med gula post it-lappar. På badrumsspegeln har jag mina affirmationer från Självkänsla Nu-kursen och på kylskåpsdörren har jag nu en  post it-lapp där det står följande:
Jag påverkas av varje tanke jag tänker. Jag skapar den jag är med mina tankar.
Orden tål verkligen att läsas stilla och upprepas några gånger, så att man verkligen tar in deras mening. Jag kan alltså välja att tänka tankar som är bra för mig. Och jag kan medvetet ändra tankar som inte är bra för mig. Jag har tagit idén från Kay Pollaks bok "Att välja glädje" och det känns som ett naturligt led i samband med de tankar som kommer ur kursen Självkänsla Nu. Det känns som att jag förändrar hela mitt sätt att se på och hantera livet just nu.

Idag är jag tacksam för:

1. TV-serien Fab5 som visas på TV6

2. Att jag i år väljer att fira min födelsedag men den familj jag valt som vuxen.

3. Att jag nästan är fri från smärtan  i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback