Att skriva en replik

Har tillbringat kvällen med att lyssna på opera, laga mat och skriva en replik på en debattartikel som var i Borås Tidning i söndags. Kände att jag ville ha lite fakta inför att jag skulle skriva min replik så jag var inne på Akademibokhandeln tidigare idag och kollade om de hade SOU 2007:17 Äktenskap för par med samma kön. Personalen som jag pratade med såg allmänt chockade ut när jag ställde frågan. Jag vet inte om det var så ovanligt att någon ville köpa en SOU (Statens offentliga utredningar) eller om det var det att jag ville köpa en SOU om äktenskap för par med samma kön. När de väl kommit över chocken fick jag svaret att de inte hade det jag sökte efter men att de gärna beställde den åt mig. Men jag ville ha ett exemplar idag då jag ville skriva min replik så snart som möjligt så jag tackade vänligt nej, funderade på att ta mig till biblioteket för att låna den men jag visste inte var jag hade mitt lånekort så jag fick skriva min replik på egen hand. Eftersom jag inte hade några fakta från utredningen valde jag att bemöta debattartikeln utifrån att debattören använde "barnens bästa" för att försvara en lagstiftning som dömer folk utifrån vem de älskar. Känner mig nöjd med texten, arbetade på att skriva så kortfattat som möjligt och jag tror att det fungerade bra.

Kommentarer
Postat av: Benny

Men åke! Du fattar väl att du inte kan chocka folk med att nämna ord som homo eller samma kön. Du kunde ju gett stackarn en infarkt. Är det år 2007?

2007-10-31 @ 16:29:51
Postat av: Åke Englund

Jag borde tänka mig för oftare och inte vara så impulsiv och avslappnad.
Ska skärpa mig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback