Slutet är början på något nytt

Så kom då slutet av kursen Självkänsla Nu. Kan inte riktigt finna de rätta orden för hur jag känner. Fast på något lustigt sätt så är jag överväldigande glad. Glad och tacksam för de upplevelser, erfarenheter och nya bekantskaper jag gjort under den resa jag genomgått med denna grupp. Under dagens möte blev det en hel del reflektioner om hur vi alla förändrats och utvecklats under kursens gång. Och alla har verkligen upplevt konkreta förändringar i sin självkänsla, vi gör andra val efter veckorna med kursen. Känner att jag behöver mer tid på mig att smälta alla intryck från kursen.
Intervjun med Borås Tidning om kursen gick bättre än vad jag förväntat mig. Något som fick intervjun att kännas mer bekväm än jag trott var reporterns sätt, känner mig lite tryggare med intervjun än vad jag känt under veckan som gått. Kände ibland att jag gled in i min vana av att bli intervjuad, med skillnaden mot tidigare att jag nu hade en annan integritet. Med denna känsla av integritet kände jag mig tryggare. Jag upplevde också ett lugn som jag inte känt tidigare under intervjuer, då jag denna gången inte hade något behov av att vända mitt hjärta ut-och-in.
Kursen Självkänsla nu må vara slut, men det känns som slutet är början på något nytt.

Idag är jag tacksam för:

1. De upplevelser, erfarenheter och nya bekantskaper jag gjort under den resa jag genomgått med gruppen i kursen Självkänsla Nu.
2. Bullarna jag fick efter kursens slut.
3. Mötet med skolungdomarna jag föreläste för idag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du tyckte bullarna var goda. Vi ses! /Caroline

2007-11-14 @ 16:54:25
Postat av: Åke Englund

Tack Caroline!
Bullarna var mumsiga :)
/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback