Personen i texten finns inte på bild

Bland människor som känt mig ett tag så är det ingen hemlighet att jag har haft en viss förkärlek för att vara med i massmedia. Jag har varit med i de flesta medier som tv, radio och tidningar i allt från intervjuer till debattartiklar. Med åren så har dock min medverkan i massmedia minskat, såväl mitt behov som min önskan att vara med i massmedia har minskat. Med tiden har jag gjort ett allt selektivare val av vad jag medverkar i och också fått en tydligare magkänsla för vad som känns rätt och vad som känns mindre bra media att verka i. Jag märker också att ju starkare min känsla för det egna jaget blir, desto mer selektiv blir jag med vad jag vill medverka i och till.
När vi intervjuades av Borås Tidning om kursen Självkänsla Nu så var jag mer tillbakadragen och genomtänkt än jag någonsin tidigare varit under en intervju. Inte för att jag bara hasplat ur mig saker för att ha något att säga under tidigare intervjuer men jag värnade mig själv mycket mer nu mot vad jag tidigare gjort, min integritet har vuxit.
Igår kväll var jag så på en nyinvigning av en restaurang och det togs en del mingelbilder under kvällen. Vid ett tillfälle togs det kort på mig och det uppstod en del missförstånd vilket ledde till att jag kopplades ihop med två personer som jag inte alls kände, och min magkänsla sa mig att det sammanhang jag hamnat i med bilden inte kändes bra. Samtidigt så var det inte hela världen men det hade känts bättre om bilden inte tagits. Men ögonblicket var förbi och det var som sagt var inte hela världen. Men så idag när bilderna publicerades så visade det sig att man inte använt bilden som jag var med på, ingen bild som jag var med på under kvällen publicerades. Tidigare så hade förlusten av att inte få vara med på bild känts större och jobbigare än att vara med på bild i ett sammanhang som jag egentligen inte var nöjd med. Men nu så kändes det bara bra att bilden inte använts, fokuseringar och prioriteringar förändras.

Idag är jag tacksam för:

  1. Att bilden som jag var med på inte publicerades.
  2. Att så många bitar i mitt liv faller på plats.
  3. Vykortet jag fick av Rolf och Carola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback