Julen närmar sig

Ibland känns det som om julen kommer tidigare och tidigare för varje år, extra tydligt och tidigt märks julen om man arbetar i en butik. Alla beställningar och all planering bakom kulisserna börjar tidigt. Så jag har satt en egen gräns med att äta, köpa eller ta fram något hemma som har med julen att göra. Min privata gräns går vid den första december, eller första advent beroende på vilket som kommer först. På jobbet har vi dock hängt upp julskyltningen idag och jag fick se mitt julschema i morse så nu vet jag med säkerhet att jag kommer att arbeta julafton, något som blivit tradition för mig. Detta blir min 7:e jul på City Centrum...

Idag är jag tacksam för:

1. Att jag får arbeta på julafton.
2. Att vi var ett så bra team som arbetade idag då jag missat att ersätta en tid.
3. Den härliga insändaren som var i Borås Tidning idag om homosexuella, den gjorde min dag.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Har inte sett hur jag jobbar, men jag vill jobba julafton ! hoppas du fixar det;)
Lycka till ikväll!

2007-11-09 @ 19:53:05
Postat av: Åke Englund

Hej Tobbe!
Tack, så här dagen efter :)Får kolla det där med julafton, har bara sett mitt schema än så länge...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback