Extraordinär

Idag var jag var på Sven Eriksongymnasiet för tredje gången, Första lektionen var helt ordinär, absolut inget fel men samtidigt inte extraordinär. Den andra lektionen däremot var däremot den bästa lektion jag haft någonsin. Jag hade flow, jag hade kontakt med klassen och klassens engagemang var fantastiskt. De ställde bra och engagerade frågor, de skrattade åt mina skämt samtidigt som de tog åt sig av allvaret och deras frågeställningar visade tydligt att de var med i lektionen. Lektionen gick från föreläsning till en engagerad diskussion om allt från hur man hanterar känslan av utanförskap, till upplevelsen den första kyssen. När lektionen dragit 25 minuter över tiden fick jag avbryta lektionen för att jag skulle på Ledningsgruppmöte på mitt vanliga arbete. Jag har sällan upplevt världen så vacker som när jag lämnade skolan och vandrade genom en stad täckt av regntunga skyar.

Idag är jag tacksam för:

1. de fantastiska elever på Sven Eriksongymnasiet som jag fått möjligheten att träffa.
2. maten och personalen på min favoritrestaurang Thai Silk.
3. mina samtal med Christian på jobbet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Åke! Föresläser du bara på skolor? Skulle så gärna vilja höra dig föreläsa. /Anna

2007-11-21 @ 11:52:43
Postat av: Åke Englund

Hej Anna!
Jo det stämmer,jag föreläser på skolor. Har föreläst sedan jag var 22-23, jobbade på heltid med att föreläsa under 5 år men nu föreläser jag på fritiden. Har inte bestämt hur mycket jag ska satsa på föreläsningarna men jag funderar på att starta egen firma och bli lite mer seriös i att jaga uppdrag :)
/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback