Pinsamt erkännande

Det känns lite töntigt men jag bara älskar Kylie XY som går på 5:an, en sci-fi-dramaserie som handlar om en ensam tonårspojke som vaknar upp i skogen utan något minne. Han har inget namn och inget förflutet. Han talar inte och beter sig som om det vore hans första dag på jorden. Han får namnet Kyle och den godhjärtade socialarbetaren Nicole Trager tar sig an honom. Kylie får bo hos Nicoles familj och i varje avsnitt får man se honom upptäcka saker för första gången, han får lära sig hur människor agerar och hur svårt det är att vara människa. Han ser och lär sig saker som man tar för givet och det är så roligt att se allt ur hans ögon och jag bär verkligen med mig hans oskuldsfulla sätt att se på saker i min vardag, det är en sysselsättning jag brukar göra för nöjes skull men det bevarar på något sätt min oskuld inför världen omkring mig. Sedan har jag alltid varit löjligt förtjust i tv-serier och filmer med berättarröst, kanske för att de påminner om böcker, ofta när jag ?skriver? böcker inom mig på dagarna så använder jag mig av berättarrösttekniken. Har så många historier från jobbet som skulle kunna bli en hel bok, men jag får nog publicera den under pseudonym eller efter att jag slutat på ICA för många skulle nog känna igen sig.

 

Dagens låt är Cowboys and angels med George Michael


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback