Inte den smartaste hunden i kullen

När mina hundar mår dåligt så blir jag så orolig, de är dom mina barn. Winston har varit magsjuk under några dagar men nu och igår gick jag tidigare hem från en lysningsfest för att jag inte vill lämna honom själv för länge, dels så blir jag så pjoskig när någon av dem är sjuk och dels så har han haft diarré vilket innebär att han sprutlackerar väggarna om jag blir borta mer än tre timmar. De har båda ganska känsliga magar men Winston i synnerhet och han har alltid varit svår att få i mat men han tuggar alltid med glädje i sig sådant som han inte får äta, allra helst sådant som han hittar ute och som har börjat ruttna, vanlig hundmat hemma däremot det är inte alls lika intressant. Samtidigt så är han så rolig för när jag säger till honom att han måste spotta ut det som han hittat att smaska på så får han en min som säger Vaddå? och jag tror att han verkligen frågar både sig själv och mig vaddå? för han verkar tro på sin egen lögn till den grad att han förtränger att han gjort något förbjudet, han var nog inte den smartaste hunden i kullen men jag älskar honom så mycket detta till trots min lilla Winston. Men även om han inte var den smartaste hunden i kullen så har han ett enormt luktsinne och en fantastisk förmåga att kunna öppna dörrar och luckor så jag blev inte förvånad när jag upptäckte vad som troligtvis är orsaken till hans magproblem denna gången. Idag när jag kom in i köket kom jag nämligen på honom med att stå och käka ur komposthinken, han har lärt sig att öppna dörren till skåpet där sopor och kompost finns och jag har funderat på varför den står öppen så ofta men bara trott att jag missat att stänga dörren men nu har jag fått en förklaring till detta, tänk om han kunde var så smart så att han förstod att det är kompostätandet som får honom att må dåligt, men som sagt var, han är ju inte den smartaste hunden i kullen så jag får nog hitta på något sätt att stänga dörren till komposten så att han inte kan öppna den.

Dagens låt är Mad World med Gary Jules


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback