Händelser om natten

Var ute med hundarna efter jobbet, som alltid lyssnade jag på musik genom mobilen. Jag kände mig upprymd och exalterad efter att ha jobbat kväll och när jag tyckte att jag hörde någon ropa hallå på avstånd trodde först att jag hört fel men så hörde jag någon ropa hallå igen. Tydligare den här gången och jag hörde det komma bakifrån men när jag vände mig om fanns det ingen där, jag tänkte att jag måste ha hört i syne och vände mig mot hundarna när jag hörde någon ropa hej igen, denna gång hördes det framför mig, det lät som att rösten rörde sig i hög hastighet ifrån mig och när jag tittade framåt såg jag från vem det kom. En bit framför mig cyklade en kund från jobbet, hans gråa hår spretade åt alla håll, hans svarta trenchcoat fladdrade i vinden och han cyklade ostadigt då han vevade i luften med ena armen som för att förstärka sitt hallå. Det hela kändes surrealistiskt. Jag skrattade högt och ropade hallå tillbaka mot mannen som fortsatte sin vingliga färd genom den sena maj-kvällen. Den aningen kyliga kvällen kändes nästan magisk och ett med ett stort leende fortsatte jag och hundarna vår promenad när mannen försvann ut i stadens mörker.

 

Dagens låt är Clocks med Buena vista social club och Coldplay


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback