Göra det rätta?

Jag har stört mig på en väns beteende mot mig under en längre period men inte riktigt vetat hur jag ska hantera honom, när jag berättat om att saker han säger sårar mig så har han kontrat med att vi inte kan ha en vänskap där han måste tänka sig för att inte såra mig samtidigt som han är väldigt pigg på att lyfta sidor av mig som han tycker brister hos mig. Bland annat har jag fått höra att jag saknar empati och att jag inte har förmågan att bemöta uppskattning med ett tack eller ge bekräftelse tillbaka. På grund av detta har vår relation stått stilla ett tag men idag tog jag den första kontakten för att testa marken? och kanske kunna mötas på samma villkor och ha en ömsesidig och givande relation som vi tidigare haft.


Kommentarer
Postat av: Benny

Det finns allt för gott om "vänner" som är jättebra på att våldta andras självförtroende. Av erf. vet jag tyvärr att det inte går att ändra på. Kan det vara avundsjuka?

2007-05-04 @ 08:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback