Tankar en varm natt

Det ar natten till mandag, har precis varit pa bio, vet om att jag verkar vara varsta bio-junkien men jag alskar att ga pa bio och som jag sagt tidigare, man ska gora det man alskar nar man far tillfalle. Pa vagen tillbaka till hotellet gick jag forbi Madison Square Park, och som i de flesta parkerna har sa samlas stadens uteliggare for att tillbringa natten pa nagon av parkernas bankar. Jag brukar ge dem mina mynt som jag har skramlandes i byxfickorna, det kanns som att jag har rad med det. Det vacks manga tankar nar man reser bort sa har, speciellt nar man reser sjalv. Man ser hur bra man har det, hur lyckligt lottad man ar. Jag har rest over halva jorden, bor pa hotell, ater ute varje dag och kan gora vad jag kanner for, kopa vad jag vil och anda far jag pengar over, idag har jag kopt tva bocker och tva sasonger av en tv-serie pa dvd. Jag avslutade kvallen med ett biobesok och gick langsamt mot hotellet och njot av den varma sommarnatten nar det finns manniskor vars hem ar en parkbank, det far en att fundera. Klockan ar 01:00 och det ar 27 grader varmt i New York, sweet dreams everybody.
/Ake

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback