Skrackfilmsupplevelser

30 grader varmt i skuggan, det kanns som om asfalten kokar, det ar lordag strax efter lunch och stan kryllar av turister. Jag ar ju turist sjalv sa jag borde inte saga nagot men... En lustig effekt av att jag inte gor sa mycket turistgrejer ar att nar jag vandrar omkring, fikar eller sitter i en park och laser en bok sa far jag konstant fragor om var saker och ting ligger. och jag borjar faktiskt lara mig hur gatorna ligger sa det har hant att jag kunnat visa en och annan person vagen dit de ska. Och att bli tagen for New York-bo ar det storsta smicker jag kan fa just nu sa :-)

Nagot som inte ar lika roligt ar gardagens biobesok da jag sag "Rocky Horror Picture Show". Jag var forberedd pa att det skulle vara en speciell upplevelse da jag vet att det ar en B-film som fatt kultstatus, dessutom ar det en musikal och trots att jag ar bog sa ar jag inte sa fortjust i musikaler, saknar den genen...
Innan filmen borjade, alla filmer har borjar alltid minst 15 minuter efter utsatt tid, sa spelade man musik, folk dansade och jag har aldrig kannt mig sa pryd och forlampad i hela mitt liv. Jag forstod naturligtvis att det lag hos mig men jag forstod ocksa att det har inte var min grej sa jag tog det som en erfarenhet. Och vilken erfarenhet sedan, forutom att filmen visades pa filmduken sa kunde man kopa rekvisita att kasta pa varandra under bestamda scener i filmen, folk hade klatt ut sig och spelade upp filmen nedafor filmduken samtidigt som publiken ropade ut repliker och inovade kommentarer.
Speciellt som sagt var och inte riktigt min grej, tacka vet jag den franska dokumentaren, Beyond Hatred, som jag sag tidigare under dagen. En dokumentar om rattegangen mot tre skinnheads som misshandlat en homosexuell man till dods, Filmen skildrade den homosexuella familjens satt att hantera det ofattbara som deras son blivit utsatt for. En film jag rekomenderar starkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback