Religion och shopping

Lordag eftermiddag, det ar dagen innan Pride-paraden, polisen har borjat satta upp staket langs 5th Aveny som jag bor vid sa nu kanns det att det borjar narma sig, dessutom ar det regnbagsflaggor averallt och samkonade par som haller varandra i haden overallt tycks det.

Har varit vid Laundromaten och tvattat, tillbringade vantetiden med att lasa Sam Harris bok "Letter to a Christian Nation", en otroligt bra bok tycker jag aven om jag blir sa javla arg nar jag laser den. Kan bara tanka mig hur den upplevs har i USA... Den borde lasas av alla som nagon gang funderat pa religionens paverkan i vara liv!

Planen for dagen ar att besoka "The Lesbian, Gay & Transgender Community Center" som har oppet hus infor morgondagens Pride-parad och ocksa visar en fotoutstallning som jag funderar pa att se. Haller pa med lite sista shopping... Har inte packat an sa lange men det kanns som om hela golvet under sangen ar belamrat med pasar sa det ska bli spannande att se om den nyinkopta vaskan racker, jag som skulle leva lite lagom asketiskt och bara kopa de sasonger av "Queer as folk" som jag saknade, man kan saga ett det blev lite mer an sa... Det finns sa mycket har som jag vill kopa, bara att ga in i en bokhandel ar som for ett barn att ga in i en godisaffar. Det finns sa mycket fler bocker, de ar upplagda sa att man kan se dem pa ett annat satt an hemma. Det kanns inbjudande och valkomnande nar man kommer in i bokhandlarna har. Det finns sa mycket bocker och det finns bocker som JAG vill lasa, man kan ta med sig bockerna till bokhandelns cafe dar man kan sitta och bladdra i dem, de har en "Gay & Lesbian" avdelning. For att anvanda ett uttryck som jag jobbar mycket med i mitt arbete sa har de bra Vardskap. Sedan har vi alla filmer jag vill kopa, min filmsamling har utokats avsevart under den har resan och da har jag anda hallt nere inkopen. Allt det har gar inte ihop med mina tankar kring konsumtion kanner jag... Far jobba det dar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback