Pride-paraden

Sondag kvall, den stora paraden har nu varit. En maktig upplevelse, man forstar inte riktigt hur stort det ar trots att man varit dar, jag foljde paraden fran det att den borjade klockan 12 och vid 6-tiden orkade jag inte langre utan gick och kakade pa Osso Buco, en italiensk restauran pa 3:e avenyn, dalig mat och snorkig personal, definitivt inte vart pengarna.
Vadret har har varit bra hela dagen, varken for varmt eller for kallt och det var perfekt vader for Paraden, som jag sagt tidigare sa var det en mycket maktig upplevelse, forsokte ta en del kort men det gar inte att ge upplevelsen rattvisa. Var pa Barnes & Noble for att gara ett sista inkop och det gar inte att rora sig dar inne utan att hitta bocker man vill kopa, den nyinkopta vaskan ar fylld till bredden av filmer och bocker, jag har att gora under resten av sommaren och en bra bit in pa hosten.

Jag har mailat en del med Johan och vi ska forhoppningsvis hinna ut Fredriks mamma och ata surstromming nar jag ar dar och hamtar hundarna, ser verkligen fram mot det. En av arets familjehandelser for min del sa det ar vardefullt for mig.

Nu ar det dags att packa det sista och ga och lagga sig, aker till Sverige imorgon, snyft, det kanns ju som att jag precis kom till New York.
Sweet dreams
/Ake

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback