Nu har jag brutna handleder på riktigt...

I min jakt på morfar och mormors grav bestämde jag mig för att besöka kyrkogården som ligger bara något kvarter från Fredrik och Johans lägenhet, jag hade för mig att morfars första frus grav ligger på den kyrkogården så jag tänkte att morfar och mormors grav kanske ligger där. Jag gick dit själv då Johan var och förberedde kvällens fest  med RFSL och på vägen in till kyrkogården halkar jag. Och jag bryter armen, precis vid handleden och blir liggandes vid ingången till så kyrkogården, höll nästan på att tuppa av men ett äldre par hittade mig och körde mig till akuten, jag lyckades ringa Johan så han kom och mötte mig på akuten och hängde med mig hela tiden och var ett jättebra stöd. Jag hamnade i chock under väntan på att komma till röntgen så Johan fick hämta personal och när jag vaknade till liv så var jag omringad av sjuksköterskor och läkare, spännande värre.
Läkaren hade aldrig sett något liknande sa han när han försökte att vrida armen tillrätta,  jag har fått remiss till sjukhuset i Borås och de kan bli tvugna att operera mig, läkaren var riktigt snygg förresten så helt borta var jag inte trots morfinet...
Trots att det bara gått några timmar så har jag upptäckt hur otroligt mycket man är beroende av sin högerhand, allt från att äta mat, knäppa byxorna till att raka sig...
Hade man inte brutna handleder innan så...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men lilla Åke, ska man ut å gå så finns ju sånna där broddar på käppen!!!!!!
Va tråkigt!!!!
Erik

2007-06-30 @ 22:58:58
Postat av: Anonym

Hmmm, Ska man ut o gå ska man ha broddar o annat....
Faaan va tråkigt!!!
Erik

2007-06-30 @ 23:00:28
Postat av: Oscar

Oj oj, inte roligt! Krya på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback