Morgonhumor i New York

Jag har kanske inte det basta morgonhumoret, mer det varsta morgonhumoret sager en del som kanner mig...
Idag hade jag bestamt mig for att ga upp vid 8 for att hinna med sa mycket som mojligt och vid 8 borjde mobilens alarm att lata men jag horde att de andra pa rummet rorde pa sig och att nagon anvande duschen sa jag snoozade 10 minuter at gangen for hoppa in i duschen nar den blev ledig. Det basta botemedlet mot mitt morgonhumor ar en dusch, efter det sa brukar det mesta losa sig, men hur manga ganger jag an snoozade sa verkade det vara nagon som var pa vag in i eller ut ur duschen sa till slut bestamde jag mig for att ga upp i alla fall, batteriet i mobilen var sa gott som dott sa jag kunde inte ta reda pa vad klockan var men jag duschade sa skulle allt annat losa sig.
Nar jag kliver ur dushen och telefonen har laddat upp sig en stund sa kollar ja vad klockan och klockan ar 11.20! VA FAN! har jag snoozat i 3 timmar! Okej, mitt morgonhumor var tillbaka, fan jag som var sa installd pa att kaka stekt agg med bacon till frukost, var ju bara sa sugen och frukost serveras fram till klockan 11 pa de flesta stallen sa det var kort. Jag kladde i alla fall pa mig, fixade till sangen nagorlunda och lamnade hotellet.
Och nar jag kommer ut fran hotellet hor jag larmet fran polisirener, folk som pratar i mobiltelefoner, bilar som tutar och solen som skiner for fullt. Jag tar ett stort andetag, ler ett stor leende och kanner en sprattlande gladje inom mig nar jag inser att jag ar i NEW YORK, varldens mest fantastiska stad. Jag koper en bagel och en iste nar jag vandrar langs 5th Aveny och bara tar in allt som hander omkring mig, kan fortfarnde knappt fatta att jag ar har.

Inte for att vara san men det kom precis in ett svenskt par pa internetcafet och jag vill inte att de ska se att jag skriver pa svenska sa jag avslutar har, vill leva ostort ett tag till, jag har ju bara nagra dagar kvar.
See you
Glad Midsommar
Ake

Kommentarer
Postat av: Oscar

Sova är en del av semestern det med men man vill ju inte sova bort allt!
Glad midsommar på dig med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback