Monster och fungerande Gaydar

Onsdag eftermiddag, en lite gramulen mellandag har i New York. Jag tog mig en sovmorgon sa jag gick inte upp forran vid 10-tiden, det ar vid den tiden jag brukar ga upp i vanlig fall hemma i Sverige men har har jag som regel gatt upp vid 8-tiden sa det var skont att sova ut, kakade frunch (frukost+lunch) varefter jag gick till Laundromaten. Vaxlade till mynt, kopte tvattmedel i en automat och laddade tvattmaskinen. Jag gjorde inte som i reklamfilmen for Levis som gick pa bio en gang i tiden, dar en kille kommer in pa en Laudromat, tar av sig jeans och linne och tjejerna (naturligtvis) i lokalen suckar av lustar da killen har en kropp som inte ar av denna varlden och lokalen fylls av anga som man inte riktigt vet om det ar fran tvattmaskinerna, tjejerna eller den heta killen...
Har gick det inte lika hett till som sagt var, men jag har aldrig i hela mitt liv tyckt det varit sa roligt att tvatta klader, och bekvamt, man far tvattid nar man sjalv vill till skillnad mot huset jag bor i dar man maste vanta tva veckor och man maste passa sig sa att man inte andas fel eller gor nagot annat som kan ge galna grannar anledning till att skriva hatbrev. Passade ocksa pa att lamna in min jeans till skraddaren att de kunde sy igen halet som jag har pa ett pinsamt stalle, 8 dollar och de ar fardiga imorgon, smidigt.

Jag har ju varit i NY i mer an en vecka nu men inte gatt ut pa kvallstid, om man inte raknar mina biobesok vilket jag antar att man inte gor sa til slut var det dags. Igar kvall bestamde jag mig for att ga till Monster, en gaybar som ska ha en "lokal atmosfar" som det star i turistguiden och en van till mig har pratat mycket om hur trevligt det ska vara sa jag bestamde mig for att det var dags. Jag ar ju inte ute sa ofta och jag tycker inte att jag ar bra pa det. Jag ar inte sa fortjust i att dansa, tycker att det ar svart att konversera och jag hor aldrig vad folk sager vilket gor att jag ofta missforstar folk eller inte svarar "ratt". Kort och gott sa blir jag nervos. Och nar jag kommer till barn Monster sa kunde det lika garna ha varit ett monster sa radd som jag var. Sa vad gor Ake? Jo nar jag ska ga in sa far jag panik och latsas som att jag ska ga forbi istallet for att ga in, hur manga ganger har man inte sett folk som inte kommit ut som gay, ga forbi gaystallen for att de inte tors ga in och nu gor jag samma sak...
Naja, jag gar runt kvarteret och gor ett nytt forsok och denna gang lyckas jag! Jag gar in och koper mig en cola av den otroligt snygga bartendern, gar runt i lokalen och kollar in laget. Stamningen var valdigt avslappnad och trevlig, lokalen var i tva vaningsplan, den nedre hade dansgolv och ovre vaningen bestod av en bar och ett piano (eller ar det en flygel? jag har aldrig forstatt skillnaden) dar det forutom mannen som spelade aven stod folk omkring pianot som sjong latar fran musikaler. Det later otroligt stereotypt men jag bara alskade det, en av mannen vid pianot (flygeln...) markte att jag stod sjalv sa han bjod in mig att sta med dem. Jag stod dar en bra stund, alla presenterade sig och undrade om jag ville sjunga nagot. Att sjunga ar inte min grej men jag stod kvar vid pianot (flygeln) ett bra tag, blev bjuden pa dricka, fick ett visitkort och blev flortad med... Hade valdigt trevligt men jag ursaktade mig vid tolvtiden och lamnade baren som inte kandes lika skrammande langre, ska definitivt gora ett aterbesok. Pa vagen hem mot hotellet gick jag forbi ett stalle som heter Pieces vilket visade sig vara en gay karaeokebar. Att sjunga ar nagot jag aldrig skulle utsatta mig sjalv eller andra for men det var ett lite yngre klientel som var dar an pa Monster sa jag gick in en stund. Stamningen var hog och uppsluppen, bortsett fran sjungandet sa var det valdigt trevligt och vid 1-tiden bestamde jag mig for att slutligen dra mig mot hotellet. Pa vagen hem gick jag daremot fel och fick fraga ett par efter vagen, nar jag korsade en gata och antligen var pa ratt vag mot hotellet sa motte mina blickar en kille som kom fran motsatta hallet och jag fick en ogonkontakt som till och med jag fattade att den var nagot mer an bara en vanlig blick. Jag brukar saga att mamma tappade mig i golvet nar jag var liten och att det var da min gaydar gick sonder, men vid enstaka tillfallen sa fungerar den och detta var ett sadant. nar jag gatt forbi killen och fortsatt att ga raknade jag till 5 och vande mig sedan om. Han stod fortfarande kvar vid overgangsstallet, hade vant sig bakat mot mig. Wow, tankte jag och kande ett pirr i magen men samtidigt slog min blyghet till sa jag vande mig om och fortsatte att ga. Efter att ha raknat till 5 ytterligare en gang vande jag mig om igen. Han stod fortfarande kvar vid overgangsstallet som hunnit ga fran gront till rott och tillbaka till gront igen. Ok tankte jag, nu finns det inga tvivel. Antingen var han intresserad av mig eller sa var han knapp. Jag stannade upp och tittade bort mot honom dar han stod vid overgangsstallet, jag bestamde mig for att vara lite galen, och for att han inte var galen... sa jag vande om och gick mot honom och presenterade mig. Han hette Matthew, var pa vag hem fran jobbet och jag fick garna folja med honom hem da han bodde i narheten. Jag foljde med och vi kom fram till att vi hade en sak gemensamt, detta var nagot som ingen av oss brukade gora i vanliga fall.
Vad som foljde sedan kanns lite for privat, detta ar ju trots allt ett medium oppet for vem som helst, men jag har varit hemma hos en akta New York-bo, och for den som absolut undrar sa ar min oskuld fortfarande intakt. Men jag ar inte langre okysst...      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback