Kvar i USA...

Jag var sa stolt over att jag lyckats ta mig via metron hela vagen ut till JFK flygplatsen till en kostnad av sju dollar, typ 35 svenska kronor, och dessutom i god tid. Folk som har rest med mig tidigare hade tappat bade hakor och dubbelhakor av forvaning over hur mycket i tid jag var. Men sedan borjade strulet, flyget som jag skulle med var tre och en halv timma forsenat, vilket skulle innebara att jag skulle missa mitt anslutningsflyg till Goteborg och det fanns inga platser kvar pa resterande flyg under tisdagen. Jag kunde da valja mellan att sta standby pa ett tidigare flyg sa att jag skulle ha 40 minuter pa mig att byta i Paris till anslutande flyg mot Goteborg, eller att aka med mitt inbokade och forsenade flyg till Paris och dar sova over. Jag gjorde da valet att testa standbyflyget vilket visade sig inte fungera. Jag kunde nu heller inte flyga med mitt originalflyg till Paris sa jag sover nu over pa ett hotell i narheten av flygplatsen och aker istallet hem imorgon eftermiddag sa jag stannar ett extra dygn i USA. Folk svor, skrek och grat i kon medans jag stod dar lugn och snall och log mot personalen, kande mig lite som tjuren Ferdinands mamma, den dar kon pa julafton ni vet. Jag kunde tanka mig vilket helvete det var for personalen att ta hand om alla klagomal sa jag bara log och sa att det inte var nagon fara, att jag bara ville fa hjalp att komma hem igen och det loste sig. Nu flyger jag hem ett dygn senare, bor pa det flottaste hotellet hittils, far hotellfrukost imorgon och jag har fatt 185 dollar i ersattning av Air France vilket nastan betalar resan upp till Fredrik och Johan for att hamta hundarna, min storsta oro i det hela ar att planerna pa att ata surstromming hemma hos Fredriks mamma pa nagot satt ska paverkas, men jag litar pa ett det loser sig. Allt kommer till de som vantar. Nu ska jag ga och lagga mig, klockan ar 01:30.
This is  Ake Englund, at hotel Double Trees, and good night Sweden... wherever you are.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback