Hotellrum och smutstvatt

Det ar tisdag och jag har nu varit i New York i en vecka, bara tva veckor innan jag aker hem, tiden gar sa snabbt, sista veckan ar det Pride-veckan sa jag raknar inte med att det blir sa mycket annat gjort da forutom homo-grejen liksom. Inget fel i det men jag vill ju se New York och jag har suttit lite val mycket i biosalonger efter Gayfilmsfestivalen, tror att jag sett mer an 20 filmer under den gangna veckan.

Dagens handelse ar att jag bytt hotell fran YMCA till Gershwin, nar jag bokade den har resan sa bokade jag bara en vecka forst for att sedan hitta boende de tva andra veckorna under min vistelse har i New York. Som tur var sa fick jag kalla fotter och kopte rum pa Gershwin innan jag akte sa jag har inte behovt  ga runt och soka hotellrum, det hade inte varit sarskilt givande. Gershwin ligger battre till sett till lage men jag ligger nu i flerbaddsrum vilket ger det hela lite lumpenkansla vilket inte ar alltfor smickrande.

Har varit och kollat in en Laundromat som ligger i det kvarter jag nu bor i, fragade lite om hur det fungerar och hur man gar tillvaga nar man ska anvanda maskinerna. Nu snackar vi New York-style, jag har sett folk tvatta i tvattautomater pa amerikanska filmer och tv-serier under hela min uppvaxt och nu ska jag gora det sjalv, tror aldrig att nagon person i mansklighetens historia varit sa uppspelt infor att tvatta klader. Om allt gar som jag planerat sa kommer den stora handelsen att aga rum imorgon. Pa tal om tvatt och klader sa hatar jag att bara saker och forsoker alltid att resa med sa lite packning som mojligt, men av nagon anledning tog jag med mig en jacka till NY, hallaaa, en jag jacka till NY under juni manad, temperaturen ligger mellan 25 och 30 grader varje dag. Nu nar jag borjat kopa lite saker, en t-shirt har, en bok dar och en dvd-film pa ett tredje stalle sa borjar vaskan kannas tung. kan inte slanga jackan for det ar en av mina favoritjackor. Som tur ar sa behover jag inte slapa vaskan nagot mer innan jag aker hem, i varsta fall far jag betala nagon uteliggare for att bara vaskan till stationen.


Kommentarer
Postat av: Agnes

Vad kul! har alltid velat att åka till USA.hoppas att resten av veckan blir lyckad :D

Postat av: Hanna

Hej igen! Nej, vi har inte fått nåt mail på lunchrummet... Calle är ju borta nu, så det kan bero på det? Skönt att höra att du har det bra, det känns allt lite tomt här på City utan dig :-( Men inga större händelser förutom att en blond tjej fick bommen(på taket) i huvudet o krävde 200 spänn i ersättning... Några ragg än då? ;-)

2007-06-12 @ 19:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback