Framme utan kontakt med Sverige

Sa var jag da framme i NewYork, resan gick bra aven om jag fastnade i tullen i USA i typ 2,5 timma och jag lyckades aka fel nar jag skulle in till Grand Central Station sa jag fick aka till Penn Station och ga darifran, jag hittar i omgivningarna kring Penn Station sedan jag var var har senast sa det gav mig en viss trygghet. Aven om jag var framme vid hotellet 2 pa natten... Men man lar sa lange man lever.

Dessutom visade det sig att min mobil inte fungerar har i USA sa jag har inte lyckats sms:a nara och kara om att jag kommit fram valbehallen, hoppas jag inte skramt er allt for mycket, sorry!

Jag hade vantat mig sovsal da jag bokat billigast mojliga rum da min ekonomi inte riktigt klarar av en resa av den har typen, men det visade sig, efter att jag smygit mig fram i korridoren och forsiktigt last upp dorren till rummet att jag hade ett singelrum med tv. Det kandes riktigt lyxigt mot vad jag stallt in mig pa sa det har kan vara nagot infor nasta sommar om (eler rattare sagt nar) jag skulle aka hit igen.... Ska bli spannande att se hur det blir nar jag byter hotell efter en vecka, uppdatering foljer.

Jag ater frukost pa amerikanska Diners som i Seinfeld, jag bara alskar nar man far en handskriven nota precis som pa bio, har dock en trevlig seritor med glatt humor istallet for en sur och fet kvinna som det brukar vara pa bio, men allt kan ju inte vara som pa bio.

Jag blir stoppad av manniskor som fragar efter vagen hela tiden sa jag mste verkligen se ut som en New York-bo vilket ar den basta komlimang man kan ge mig. Jag har kommit till NY under en pagaende Gay-filmsfestival sa jag ska nu ivag och se om jag kan fa tag pa biljetter till kvallens filmer, kon jag stod i igar for att komma in pa filmen "Amnesia" var den langsta bioko jag nagonsin statt i, inte ens koerna till "Star Wars-filmerna eller Sagan om ringen-filmerna var langre. Sedan var ju inte filme den basta men stamningen var underbar och alla stod upp och appladerade efterat vilket kandes lite speciellt. Hoppas att jag far tag pa bljetter till nagon forestallning ikvall, ett av temana pa festivalen ar religion och homosexualitet, vilka bada intresserar mig sa det ska bli givande.

Nu ska jag ta mig till en Starbucks och insupa atmosfaren over en Latte Machiato

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback