Donuts och bio

Fredag eftermiddag, sitter framfor datorn och kakar en donut fran Dunkin Donuts och en Chai Latte fran Starbucks, bada ar mina favoritstallen, jag kan inte tanka mig en dag utan Starbucks.

En tanke jag hade nar jag bokade den har resan var att nu skulle jag fa tid over och vara ostord sa att jag kunde agna mig at skrivandet. Inte skrivandet har pa bloggen utan mitt andra skrivande. Alla historier som jag har inom mig, satta ord pa alla kanslor jag bar med mig, formulera upplevelser och sortera mina inre bilder.
Har jag fatt nagot sadant gjort? Nej, nej tro inte inte. Jag har till och med lamnat block och penna pa hotellrummet for att jag hatar att bara pa saker, istallet har jag varit helt uppe i mina upplevelser har i NY, vilket i och far sig ar en del av poangen med den har resan men... Jag hade sett framfor mig hur jag skulle sitta pa ett cafe eller i central Park och skriva bort dagarna, nu har det ju inte riktigt blivit sa. Jag kan sjalv kanna att det blir lite mycket bio men jag alskar att ga pa bio, jag alskar film och jag alskar biografer sa vad kan jag gora... Jag tycker man i storsta mojliga man ska gara det man alskar sa da ar det bara att ge efter.

Under min forsta vecka i NY sa gick jag en del pa NewFest dar jag balnd annat sag "Saving Marriage" som handlade om huruvida homosexuella skulle fa gifta sig pa samma villkor som heterosexuella i delstaten Massachusetts. Enligt ett domstolsutslag sa skulle homosexuella fa gifta sig pa samma villkor och nar homosexuella borjade gifta sig sa borjade motstandare til detta att arbeta for en grundlagsandring som skulle stoppa detta. Filmen skildrade processen kring detta och den var otroligt engagerande och bra men den avgorande omrostningen om grundlagstillagget hade inte skett nar filmen visades. Och igar var omrostningen och utgangen blev att homosexuella har ratt att gifta sig pa samma villkor som heterosexuella. det kanns som att jag varit har nar hisoria skrivits. Dessutom blev det en uppfoljning pa den otroligt bra dokumentaren jag sag pa filmfestivalen.

Det blir nog en film till ikvall, jag har hittat en biograf som vid midnatt varje fredagskvall visar "The Rocky Horror Picture Show" som ska var en slags kultfilm som jag aldrig sett. Jag har forstatt att publiken tydligen klar ut sig till sina favoritkaraktarer i filmen och kan alla repliker utantill sa det kan bli en utmaning da jag HATAR folk som pratar under filmen men for en gangs skull ska jag inte be folk stanga kakhalet utan bara folja med och se den har filmen som jag hort om under sa manga ar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback