Pride-paradens vara eller inte vara

Senaste tiden har diskussionen om Pride-paraders vara eller icke vara gått i höga vågor i min omgivning. Ämnet har diskuterats på fester. Jag har pratat med en tidningsreporter om paraden och om paraden är positiv eller negativ, om den fyller ett syfte och skillnaden historiskt mellan de första paraderna och dagens parader. Fredriks pojkvän Johan har varit en av arrangörerna bakom den första Yran Pride-paraden någonsin så jag har hängt med i hans arbete med paraden. Pride-paraden har diskuterats på debattsidor i ett flertal tidningar och jag har varit i New York och sett deras otroligt mäktiga parad. Och nu slutligen har jag varit med om Storsjöyrans parad idag och det var verkligen en upplevelse, det blev mycket större än vad jag trott och jag är imponerad av hur bra det blev. Även om Johan har haft fullt upp så har det varit intressant att följa hans arbete och tankar kring paraden. Det var verkligen mäktigt att Johans familj gick med i paraden och Fredriks syster gick också med. Deras medverkan sätter verkligen min familjesituation i perspektiv...


Kommentarer
Postat av: Marie Göranson

Läste vad du tänkte om pride festivalen i tidningen i dag, ville bara säga det. Hoppes allt är väl med dej. Du ska veta att din blogg har blivit som ett gift. När Olle vaknat vid 4-tiden på morgonen så är det första jag gör är att titta om du skrivit något nytt. Ha det gott. Marie.

2007-07-30 @ 20:35:49
Postat av: Oscar

O nu måste du väl komma till Stockholm för den paraden, även om den nog inte går o jämföra med New York. Jag tror jag ska pallra mig dig för första gången i år!

Postat av: Åke Englund

Hej Marie :)
Va kul att du läser min blogg, den har blivit som ett gift att skriva också, de dagar jag inte gör det känns ofullständiga på något sätt.
Ha det bra, hälsa Calle & Olle
/Åke

2007-07-30 @ 22:50:01
URL: http://akeenglund.blogg.se
Postat av: Åke Englund

Hej Oscar
Det blir tyvärr inget Stockholm Pride i år, har ingen hundvakt och ekonomin är inte den bästa efter att ha tillbringat nästan 2 månader utomlands i år. Det är ju Europride nästa år så vi får se då. men du får ha det kul och festa lite för mig också ;)
/Åke

2007-07-30 @ 22:53:17
URL: http://akeenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback