Positioner

Livet är lustigt ibland. Jag har uppnått en position som jag inte strävat efter, jag har kommit dit för att jag har en drivkraft inom mig som jag inte styr. Jag har kommit i den här positionen för att jag blivit ombedd av andra, inte för att jag själv bett om det. Andra vill uppnå den här positionen men kommer inte till den, de vill till den här positionen, men inte för att de har drivkraften utan för att de vill uppnå positionen i sig. Andra vill uppnå den här positionen för att de själva vill, inte för att andra vill ha dem där.

Jag tvivlar på min förmåga till den här positionen och ifrågasätter mig själv varandes på den här positionen men jag har samtidigt ett intresse och en intuitiv känsla för att vara i den här positionen som håller mig alert och närvarande och som gör att jag ständigt utvecklas. Andra vill uppnå min position och tvivlar inte på sin förmåga och ifrågasätter inte sin förmåga till positionen men samtidigt verkar de sakna vakenheten och närvaron för att istället stagnera då positionen i sig är det eftersträvansvärda målet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback