Nybliven glasögonbärare

Jag har haft glasögon sedan mellanstadiet men aldrig velat ha det egentligen så det har varit
många gånger som jag helt enkelt valt att inte använda dem. Till exempel när jag jobbade på Mc Donalds så använde jag inte glasögon utan istället så lärde jag mig hela menydisplayen utantill och hade stor hjälp av att mat, dricka och hela menyer hade olika färger. Men det var även under min tid på Mc Donalds som jag började använda linser och sedan dess använder jag i princip alltid linser, jag har dem så pass mycket att människor som känt mig under flera år blir förvånade vid de få tillfällen som jag använder glasögon och jag får så gott som alltid frågan om jag skaffat glasögon. Oftast så är det så att enda gången jag använder glasögon är när jag är ensam hemma.
Men inget ont som inte har något gott med sig. Nu när jag har brutit handleden så är det inte så lätt att sätta i linserna så jag använder glasögonen och jag har inte haft linser på två veckor nu, kanske inte låter så mycket men för mig är det det längsta uppehållet sedan jag skaffade linser och det känns helt okej om jag får säga det själv.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Men det är ju jättesnyggt med en kille i glasögon. Stiligt liksom. Du får lägga ut bilder ;)

Postat av: Åke Englund

Tack, jag skaffade ju ny kamera inför New York-resan så jag får lägga ut lite bilder, lovar :)
/Åke

2007-07-15 @ 23:47:08
URL: http://akeenglund.blogg.se
Postat av: Helen

Hejsan!
Du är ju jättesnygg i glasögon, annars är ett hett tips dygnet-runt-linser. Det känns som man är en av dom "seende" igen. Perfekt också om man har svårt för att sätta i och ta ur linser, t ex har lång naglar eller går och bryter handleden på en kyrkogård. (Usch, vilken skrämmande reklamfilm det skulle bli!) =)

2007-07-16 @ 12:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback