Jag, en dold bögjävel

Var ute och fikade med en kompis i helgen, efter ett tag fick vi sällskap av två personer till varav jag träffat den ena men aldrig träffat den andra. Vi fyra satt och fikade tillsammans och det tog inte lång tid innan jag insåg att den personen som jag inte träffat tidigare inte heller var någon jag var speciellt förtjust i. Ibland känner man sådant på en gång och oftast brukar jag välja att bara inte umgås med den personen igen, man kan inte passa ihop med alla, konstigare än så är det inte. Samtidigt kunde jag inte göra det valet på en gång även om jag hade velat då jag verkligen kände att jag inte trivdes i hans sällskap så jag valde att uthärda ögonblicket och jag är rätt bra på att stänga av och tänka på annat vilket jag nu gjorde. Eftersom jag stängt av så hängde jag inte med i hans monolog och han verkade inte märka detta och verkade inte heller kräva deltagande från min sida vilket jag var nöjd med men så hängde jag ju inte med som sagt var så när han helt plötsligt började gapa om att han inte var bögjävel minsann så försökte jag att lägga ihop de delar av hans monolog som sluppit igenom mitt filter för att försöka komma fram till vad som fick honom att upprepat utropa att han minsann inte var bögjävel. Jag försökte även lista ut om jag på något sätt var inblandad och om jag eller någon annan berättat för honom att jag var en sådan där bögjävel som han nu gapade om. Jag såg hur min kompis försökte kommunicera med mig om jag ville gå då hon kände sig olustig över situationen. Jag kom fram till att killen, som fortsatte att förklara att han minsann inte var någon bögjävel, inte förstod att jag var det och att det heller inte handlade om mig så jag visade min kompis med några gester att det inte var något att bry sig om och vi satt kvar och fikade. Orkade inte göra annat samtidigt som jag kände att jag hade kunnat lära killen ett och annat bara genom att berätta att jag var en sådan där bögjävel som han satt och gapade om, men jag orkade inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback