Att göra sin röst hörd

Jag intervjuades av Radio Sjuhärad för några veckor sedan, intervjun skulle handla om homosexuella och blodgivning men kom att handla om mycket annat, däribland om hur det är att prata på skolor om homosexualitet. Att prata på skolor om homosexualitet är ju något som jag verkligen brinner för och det visade sig att Radio Sjuhärad använde sig av det jag pratade om kring skolinformationer istället för samtalet om blodgivning. Intervjun sändes i Radio Sjuhärad häromdagen. Samma dag som intervjun sändes handlade en kvinna i min kassa och hon frågade om det inte var dags för mig att medverka i tidningen igen. Hon läser alla mina debattartiklar, insändare och de artiklar jag är med i med stort intresse och hon uppmuntrar mig alltid att vara stark och stå för den jag är. Jag sa att jag inte hade någon medverkan i tidningen planerad för tillfället, men att jag varit med i radion och talat om hur det är att prata om homosexualitet med skolelever. Hon skulle gå ut på nätet och lyssna på intervjun så fort hon kom hem sa hon. Själv har jag precis lyssnat på intervjun och jag känner mig riktigt nöjd med min insats. Även om det känns lite konstigt att höra sin egen röst, efter alla dessa år har jag fortfarande inte vant mig vid att höra mig själv i radio eller tv.


Kommentarer
Postat av: Anna

Skulle gärna vilja lyssna på intervjun. När sändes detta? Kul att du är tillbaka med tätare updatering i bloggen! / Anna

2007-12-14 @ 01:10:31
Postat av: Åke

Hej Anna!
Jag tor att det ska fungera med den här länken:
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=912930&BroadcastDate=&IsBlock=0

2007-12-15 @ 01:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback