Att fira jul

Jag haft den stora förmånen att varje jul sedan jag blev singel, bli inbjuden att fira julafton hos vänner och arbetskamrater. Vissa år har jag accepterat någon av inbjudningarna, andra år har jag avböjt, men jag har alltid varit nöjd med mina jular de senaste åren. Även om det inte är detsamma som när jag var ihop med Fredrik. Hans familj var min familj liksom men vi hörs av mycket fortfarande vilket jag uppskattar otroligt mycket, jag kan inte i ord beskriva hur mycket jag uppskattar Fredriks mammas samtal på julaftonen.

Något som jag märkt efter att i år ha gjort det gemensamma valet med en arbetskompis att fira jul tillsammans, att fira jul utifrån våra egna val, är att julen kan vara riktigt trevlig. Bara köpa den julmat vi vill ha, köra julklappsspelet istället för att köpa hysteriskt dyra presenter, spela spel och umgås med vänner som fyller på under kvällen lopp. En stämningsfull jul utan krav, som det borde vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback