Att bjuda på ett leende

När jag kom hem från arbetet så gick jag ut med hundarna på min vanliga runda. När jag går ut genom porten möter jag en man jobbar i kinarestaurangen som ligger på gatuplanet i det huset jag bor i. Han säger hej och ler ovanligt mycket, att han ler är inget konstigt då han jobbar i samma hus som jag bor i och ofta handlar hos mig, men han ler ovanligt mycket. Att någon ler ovanligt mycket är inget att hänga upp sig på tänker jag för mig själv och går vidare med hundarna. Folk är inte glada i den utsträckning som de skulle kunna vara tänker jag för mig själv och går vidare. När jag gått ytterligare några meter möter jag två unga tjejer som verkade lätt alkoholpåverkade och av deras klädsel att döma så hade de haft en utekväll. När jag gått förbi dem hör jag hur de skrattar och den ena tjejen misslyckas med att viska till den andra vilket gör att jag hör henne säga till den andra tjejen att jag är söt. Jag brukar skämta och säga att med smicker kommer man hur långt som helst, i alla fall om man smickrar mig, det är mest ett skämt men visst blev jag smickrad över tjejens kommentar. Samtidigt så känns det konstigt för jag känner mig sliten och trött efter att ha varit på jobbet i nästan 12 timmar och upplever inte mig själv som det minsta söt. När jag gått runt huset som jag bor i möter jag en stamkund som brukar handla hos mig på jobbet. Han är inte en person som drar på smilbanden i onödan, men nu ler han stort och hejar glatt på mig. Nu börjar jag känna mig lite orolig, ett glatt leende är okej men glada leenden, tjejer som kallar mig söt och nu sist en man som jag aldrig sett le tidigare ler ett av de största leenden jag sett. Började fundera på om jag hade något i ansiktet eller om jag hade toapapper som fastnat i byxorna. Jag är trött och orakad och när jag går gatan framåt så för jag min hand mot huvudet för att dra handen genom håret när jag känner den, tomteluvan, jag går omkring på stan klockan 22:30 med en tomteluva på mig. Inte undra på att folk ler och kallar mig för söt. Jag behöll tomteluvan på och gick hemåt, leendes för mig själv.


Kommentarer
Postat av: Benny

Roligt att så lite som en miss med en tomteluva kan få folk att le. Men du förtjänar att bli mött av ett leende även utan luva så sluta leta anledningar och bara ta till dig av värmen man känner. Sen kan jag intyga att du är jävligt söt i tomteluva.

2007-12-21 @ 08:47:25
Postat av: Annie

Hej!

Roligt med tomteluvan, är det så lätt att göra människor glada så kanske man skulle satsa på en tomteluva istället för vanlig mössa? :)

2007-12-21 @ 10:13:29
Postat av: Tobias

Hahahahaha, om man glömmer det så har man jobbat alldeles för mycket Åkie =) haha!

2007-12-21 @ 16:03:43
Postat av: Åke Englund

Tack Benny, lovar att bli bättre på att ta till mig av människor uppskattning av mig :)

2007-12-21 @ 23:34:34
Postat av: Åke Englund

Hej Annie!
Visst vore det kul om alla hade tomteluva istället för vanlig mössa under julen :)

2007-12-21 @ 23:35:57
Postat av: Åke Englund

Ja du Tobbe, jag har nog jobbat lite mycket nu, säger som jag brukar, nästa månad ska jag ta det lugnt...

2007-12-21 @ 23:37:11
Postat av: Tobias

Det tror jag inte ett dugg på! För nästa månad ska jag försöka jobba så mycket jag bara kan =)

2007-12-22 @ 16:34:02
Postat av: Åke Englund

Hmmm, ja du Tobias, jag tycker mig ana en utmaning... Om man inte passar sig kan man få det man önskar sig...

2007-12-22 @ 22:53:51
Postat av: Tobias

hahahahahhahahha

2007-12-22 @ 23:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback