Arbete, arbete och ännu mer arbete

Börjar känna mig lite slutkörd på jobbet nu. Är inte ledig förrän på annandagen och när en arbetskompis frågade mig om jag kunde jobba åt henne på annandagen och jag på ren automatik svarade ja så kände jag direkt efteråt att jag inte ville jobba även den dagen. Som tur var så verkade hon känna på sig att jag inte orkade för hon frågade mig igen, om jag verkligen ville ta hennes tid. Och jag passade då på att ångra mig när tillfälle gavs. Läste en rolig skämtteckning häromdagen där tomtefar och tomtemor satt vid frukostbordet när tomtemor surt frågade tomtefar om han skulle jobba på julafton i år igen. När jag blir ihop med någon ska jag inte jobba julafton något mer utan äta julaftonsfrukost med honom och vi ska öppna varsitt paket i lugn och ro.


Kommentarer
Postat av: Benny

VA! Läste jag rätt? Åke tackar nej till jobb. Alla som är inne på bloggen ställer sig upp och gör vågen för åke. Skämt åtsido, bra att du börjar känna av dina begränsningar för som jag sagt tidigare. Ingen kommer tacka dig när du är utbränd. Ha de!

2007-12-22 @ 16:28:26
Postat av: Åke Englund

Ska försöka inse mina begränsningar innan de stoppar mig :)

2007-12-22 @ 23:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback