Tänk om

Jag försöker att inte tänka "tänk om" och gör det heller inte så ofta nu för tiden. När jag var liten gick jag alltid omkring och tänkte tänk om det vore så istället, senare i livet fortsatte jag i samma spår och tänkte tänk om det vore så istället. Efter ett tag började jag ta tag i livet och då försvann tänk-om-tänkandet , ju mer kontroll jag hade över mitt liv desto mindre tänk-om-tänkande hade jag och nu för tiden är det väldigt sällan jag tänker på det viset. Men, ju längre jag följer tv-serien Queer as Folk, desto oftare dyker den tanken upp. Tänk om jag hade sett den här tv-serien när jag var 25! Så mycket jag hade fått ut av den. Jag får ut så otroligt mycket av den nu också, den förändrar till och med hur jag ser på mig själv. Men den hade gjort under för mig om jag sett den när jag var 20-25. Tror jag i alla fall, jag kanske inte var mogen att se den då. Antagligen var jag inte det då jag utvecklats så otroligt mycket de senaste 10 åren, men de senaste 1-2 åren i synnerhet. Men jag kan tänka mig att den hade gjort under för min självbild om jag sett när jag var 20-25, men det får vi ju aldrig veta. Men tänk om...

Idag är jag tacksam för:

1. Skatteåterbäringen som räddar mig den här månaden.

2. Filmen "Torch Song Trilogy" som faktiskt förändrade hur jag såg på mig själv och världen när jag såg den för första gången när jag var 21-22 år.

3. Att jag tar ännu ett steg i läkningen efter att ha brutit handleden, från och med idag ska jag försöka att arbeta utan handledsskyddet.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Jag är 25 (nån månad till) o ser på serien för första gången nu. Känner precis som du att den ändrar lite på hur jag ser på mig själv. Eller min omgivning kanske. O kärlek. Haha, ja lite av varje tydligen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback