Mardrömmar

Somnade sent i natt och väcktes av ett sms från en vän kl. 09:47. Är "verdicten" klar? Sidan 22 i dagens BT. Jag förstod att det var en insändare eller debattartikel om Pride. Jag hade ju planerat en debattartikel i det ämnet för några dagar sedan men inte fått tummen ur och skrivit något. Jag somnade om och började drömma. I drömmen var debattartikeln skriven av mig men bilden var helt fel och texten var antingen full av stavfel eller så stämde inte texten med vad jag skrivit. Texten stämde definitivt inte med vad jag ville säga, den var plump och aggressiv på ett sätt som jag aldrig skulle skriva en text. Jag fick panik och kände hur fel allt blev. Jag kunde inte förstå hur det kunde bli så här. Bokstäverna i debattartikelns text var i olika färger och storlekar, en del var till och med urklippta bokstäver från övriga tidningen så att de såg ut som ett hotbrev. Jag svettades av panik och undrade vad jag gjort, samtidigt som jag var helt övertygad av det inte var jag som skrivit texten. Jag vaknade och var alldeles våt av svett, det rann längs rygg och bröstkorg på mig och rummet var varmt som en bastu.
Jag gick upp, hämtade tidningen och kollade sidan 22. Läste insändaren som var mot Pride. Efter att jag med egna ögon sett att min dröm var just en dröm tog jag mig en kall dusch och kände drömmen lämna min kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback