Att skapa en scen

För 25 år sedan spelades en musikal, The First Audition, på Stadsteatern. Nu ska man göra en ny musikal med namnet The Second Audition och jag har blivit ombedd att bidra med en scen som inkluderar homosexuella. Känner mig rätt smickrad över att ha blivit tillfrågad och jag har ett tag på mig att skapa denna scen. Men jag vet inte vad för slags scen jag vill skapa. Den handlar om ungdomars vardag och drömmar men utöver detta så är jag fri att skapa scenen själv utifrån mina idéer. Jag har här en möjlighet att välja vad jag vill. Vill jag ha en positiv scen? Vill jag ha en scen som visar på hur man kan bli bemött som homosexuell? Vill jag ha en komisk scen? Som tur är så har jag ett tag på mig att hitta på något bra.

Idag är jag tacksam för:

1. Att hur omöjlig det än verkar så löser vi alltid schemat på mitt arbete.

2. Att jag var så snabbt färdig på arbetet idag, lyckades imponera på den snygga väktaren som låser butiken efter oss.

3. Att jag mötte Leo igår innan jag gick på bio, han är så söt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback