Sammanträffande

Sedan några kvällar tillbaka sitter jag och arbetar på en text om den homosexuella subtexten i "X-men"-filmerna. Låter kanske lite knepigt men jag har funnit en mängd paralleller mellan mutanternas situation i filmerna och homosexuellas situation i samhället. Jag har haft idén att skriva något om det under en längre tid men jag fick motivation att skriva texten under resan till Philadelphia och efter att ha sett Wolverine på bio i fredags, så jag hoppas att texten kan intressera Borås Tidnings kultursidor som en reflektion. Lustigt nog så handlar mycket om texten om att upplevas som onormal, att avvika från normen och idag fick jag frågan om jag upplever mig själv som normal, vanlig som homosexuell i en värld där de flesta är heterosexuella. Han som ställde frågan kunde ju naturligtvis inte veta att jag skriver texten om X-men men det var ett lustigt sammanträffande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback