Oväntad övertid

Hade en föreläsning under dagen inför en klass med invandrarungdomar som bott i Sverige under en kort tid, som längst ett par tre år. Många av eleverna kom från länder där homosexualitet inte anses existera, om det mot förmodan skulle existera så var det brottsligt, ofta belagt med dödsstraff. Så jag fick tänka mer på vilka ord jag använde och jag försökte fokusera än mer på känslor. I början av lektionen blev eleverna oroliga när de insåg vad jag skulle prata om och de var extra noggranna med att försäkra sig om när rasten efter min föreläsning skulle börja. Men när jag val pratat en stund så lugnade de ner sig och de ställde allvarliga och bra frågor, det hela slutade med att lektionen fortsatte 15 minuter in på rasten och jag fick applåder av klassen när lektionen var slut.


Kommentarer
Postat av: Anders

Å. Bra gjort!!

2009-05-19 @ 09:49:22
Postat av: Åke Englund

Tack, det värmer ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback