Förundran

I december skrev jag en artikel för Borås Tidning om den påverkan som läsandet av böcker kan ha för ens personliga utveckling, och i artikeln fokuserade jag på behovet av historier om att berätta för sin omgivning om att man är homosexuell. När artikeln publicerades så berättade en kund för mig att de precis haft ett symposium på Högskolan om personlighetsutvecklande läsning, vilket ju var vad jag skrivit om i artikeln. Han berättade att de skulle publicera en samling texter från detta symposium och att jag skulle få ett exemplar av dessa så fort de lämnade tryckeriet, för att han tyckte om min artikel och för att det kunde vara kul för mig att ta del av texterna. En tid har gått och jag hade glömt bort mannens löfte men så häromdagen kom han in på mitt arbete med en kopia. Glad och tacksam tog jag emot boken och trots att det gått några dagar så kan jag inte sluta förundras över känslan av han läste min artikel och tog så pass intryck att han nästan ett halvår efteråt ger mig an bok som anknyter till min text.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback