Fast i nätet om natten

Satte mig vid datorn för att kolla om NewFest, New York Gay and Lesbian Film Festival har släppt sitt program så att jag kan börja planera lite för vilka filmer jag ska se när jag åker till New York om 14 dagar. Klockan var omkring 22:30 och jag gav mig själv fram till midnatt för att surfa runt på internet. Det visade sig att programmet för filmfestivalen fanns på hemsidan så jag satt och drömde mig bort bland filmerna som jag ville se. Kom ihåg att en park som ligger på gångavstånd från hotellet har Thai Chi några gånger i veckan så jag kollade upp vilka tider som gällde då det känns som ett bra alternativ då jag skulle vilja träna lite under de fyra veckor jag år i New York. Kollade upp vad Thai Chi var för någonting och hamnade på Barnes & Nobles hemsida där jag kollade upp böcker med homotema, hittade hur många böcker som helst och kände att jag behövde mer pengar och fler resväskor. Via en länk kom jag fram till en sida med reklam för en pjäs med homotema, insåg att jag behöver mer än fyra veckor i New York... Telefonen ringde och innan jag svarade så insåg jag att klockan var halv tre på natten, pratade med min kompis som var på väg hem från en fest och när vi la på så tänkte jag att nu måste jag verkligen stänga av datorn. Men, bara en länk till... fortsatte att söka, läsa och rysa över allt jag ville se, höra och göra. Tittade på klockan en gång till och insåg att hon nu är halv fyra. Måste verkligen stänga av datorn nu. Bara en stund till...


Kommentarer
Postat av: hanna

fler resväskor?! du som hatar att bära... =)

2009-05-18 @ 09:04:49
Postat av: Åke Englund

Jag vet, det jobbigaste är alltid hemresan, varje gång är jag beredd att betala någon uteliggare för att dra mina väskor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback