Bekräftat

På TV och bio går just nu en reklamfilm för drycken Mer och den skildrar olika par som tar de första stapplande stegen in i en relation. Precis i början av reklamfilmen har jag tyckt mig se en kille som förklarar sin kärlek till en annan kille, men jag har aldrig varit helt säker då scenen är väldigt kort och det varit svårt att tolka om det är två killar då det är mycket skuggor och rörelse i scenen. Jag har dock funderat på detta varje gång jag sett filmen och känt mig lika osäker varje gång, men, ikväll när jag var på bio så var det flera i publiken som gjorde samma tolkning som jag. Anledningen till att jag vet att jag vet detta är att sekunderna efter att scenen visats så hördes visslingar och utrop i stil med: Fy fan, såg ni bögarna! Jag kan inte bestämma mig för om det kändes bättre innan då jag bara spekulerade eller om det känns bättre nu när jag fått bekräftelsen av min omgivning genom att höra folk vissla och ropa Bög! i en biosalong?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Att någon gör en reklamfilm innehållande homosexualitet, som visas både på tv o bio, är väl ändå större än några löjliga fjortisar i en biosalong??

2009-05-09 @ 08:51:31
Postat av: Anders

Blir lika glad varje gång jag ser den där reklamen.. Nästan lite tårögd faktiskt!

2009-05-09 @ 15:31:23
Postat av: Åke Englund

Hej Hanna,

du har ju naturligtvis helt rätt ;)

/Åke

Postat av: Åke Englund

Tjena Anders,

visst är den bra, jag har en viss förkärlek för den där gospelmusiken i slutet, så glad på något sätt :))

/Åke

2009-05-11 @ 00:07:04
URL: http://www.akeenglund.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback