Tisdagarna i mitt liv

Det är något irriterande och frustrerande med tisdagarna i mitt liv. Tisdagarna i mitt liv är fullbokade, för att inte säga överbokade, för jämnan. Jag arbetar oftast kväll men aldrig på tisdagar då jag har kontorstid på dagen, så jag är alltid ledig från mitt ordinarie arbete på tisdagskvällarna. Men det går inte en tisdag utan att jag måste välja något och försaka något annat. Tisdagar då jag måste välja mellan två, ofta tre eller fyra, saker som jag verkligen vill göra. Blev precis tillfrågad om jag ville hoppa in och arbeta på tisdag kväll, pengar som jag hade haft nytta av inför de tre utlandsresorna som ligger inom de fyra närmsta månaderna. Men jag har redan valt sysselsättning för tisdagskvällen då jag ska på en föreläsning om självkänsla. En föreläsning som jag valt och därigenom försakat en annan föreläsning av Elisabet Olsson. Sedan innan har jag insett att det är lönlöst att ens fundera på om jag kan se veckans film på Röda kvarn. Mitt i irritationen och frustrationen inser jag att det är en förmån att leva ett liv där jag får välja mellan två, tre och ibland fyra goda ting. Och på samma sätt som då man väljer mellan två onda ting och då väljer det minst onda, så väljer jag det mest goda när jag försöker göra veckans val.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback