Sammanträffanden

I samma ögonblick som jag skrev det sista ordet på en text om filmen "Ebbe the movie - mannen, myten, affären" för Borås Tidning så började arian "Ebben? Ne andrò lontana" spelas i bakgrunden. Ett rent sammanträffande kanske men vad vore livet utan sammanträffanden. Jag roades mest av att titeln på arian liknade titeln på filmen jag precis skrivit om, har en barnslig förtjusning i ordlekar. Att arian sedan är otroligt vacker förhöjde bara känslan av att jag avslutat ett arbete. Första gången jag hörde denna aria var i filmen Philadelphia, en film om bland annat homosexualitet och aids liksom dokumentären om Ebbe Carlsson. Sedan så åker jag ju till Philadelphia om mindre än två månader. Det är lustigt hur allt händer ihop på något nästan magiskt sätt. Vad vore livet utan sammanträffanden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback