Regelbundenhet

När jag var ute på min sedvanliga promenad med hundarna efter arbetet så mötte jag två killar och en tjej som jag alla träffar regelbundet genom arbetet. Vi har lärt känna varandra under de år som gått och därför föll det sig naturligt att jag stannade och att vi pratade om hur dagen varit samtidigt som de klappade på mina hundar, hundarna blir ofta en naturlig länk till andra och något som gör folk avslappnade. Vi pratade en stund innan jag gick vidare med hundarna och de gick in genom porten de kommit ut ifrån. Precis innan dörren slog igen bakom dem så hörde jag en lösryckt mening från en av killarna: Fan! Jag insåg precis att jag träffar Åke oftare än vad jag träffar min flickvän eller min mamma och han är fan trevligare än dem båda tillsammans! Han lät överraskat glad när han sa det och de andra skrattade glatt, jag log för mig själv och gick med lätta steg hemåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback