Läckage

Jag har den stora förmånen att ha ett arbete som jag trivs med, ett arbete som skänker mig glädje och det är väldigt sällan som jag har dagar då jag inte trivs på mitt arbete. Naturligtvis är det inte ett perfekt arbete utan problem men det vore egentligen ganska tråkigt. Fast ibland så har även jag dagar då jag inte känner för att arbeta, dagar då det mesta tycks gå emot en och då jag helst skulle vilja vara någon annanstans. Idag var en sådan dag. En arbetskompis som jag sett fram emot att arbeta tillsammans med kom inte då han stukat foten, jag kom på mig själv med att räkna kunder som inte sa hej tillbaka eller tittade på mig när jag sa hej och jag kände mig negativ överlag. Jag insåg snabbt att detta räknande bara skulle få mig att fokusera på det negativa så jag försökte att fokusera tankarna på annat. Jag bestämde mig för att fokusera på sådant som jag känner mig nöjd och stolt över i arbetet och jag kom att tänka på kassadisken som jag lyckats laga kvällen innan så jag tittar mot den del av disken som jag skruvat isär och samtidigt rengjort. Och när jag tittar mot kassadisken så ser jag att den bokstavligt blöder från den del av disken som jag lagat. En vätska som har samma färg som blod droppar ner från disken och landar i en mörkröd pöl på golvet, med stor irritation så inser jag att något fastnat i disken och gått sönder, något som nu droppar ner på golvet. Symboliken med hur jag själv känner att glädjen rinner ur mig blir överdrivet tydlig och jag inser att om jag tar mig an kassadiskens läckage så kanske jag symboliskt kan laga min egen själs läckage.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback