Gråta över spilld Mjölk

Jag sitter på Centralstationen i Göteborg och känner mig både tagen och rödögd. Har precis sett "Milk" för andra gången och jag grät även denna gången. Det är en fantastisk historia, Sean Penn gör rollen som Harvey Milk otroligt bra.  Känslan av att det är mindre än ett år sedan jag gick på samma gator som filmen utspelas på är svår att förklara, Milks kamp är fantastisk och han blir i mångt och mycket den förebild jag inte haft. Filmen inspirerar och engagerar torts det tragiska slutet." Milk" är den andra stora filmproduktionen med homosexuella huvudpersoner efter "Brokeback Mountain" och vem vet, i sästa stora filmproduktion kanske det kan få bli ett lyckligt slut där bögarna får överleva. Tredje gången gillt kanske. I vilket fall som helst så har Harvey Milk blivit den ikon, den förebild som jag saknat som homosexuell. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback