Resans utmaning

De senaste fem åren har jag tillbringat en månad på resande fot varje år. Och även om det varit fantastiska resor till länder som Brasilien, Thailand och USA så har det samtidigt inneburit stora utmaningar med allt ifrån att leva på resande fot till att ta sig fram i landsdelar där befolkningen inte kan engelska. Resan till New York som jag precis kom hem ifrån innebar även den en ny utmaning, denna gång var jag tvungen av ekonomiska skäl att bo i ett flerbäddsrum och dela rum med människor som jag inte känner.
Jag kände mig medveten om premisserna och var inställd på att dela rum med andra under de fyra veckor jag skulle vara i New York men det var först när jag installerat mig på rummet som jag insåg vidden av att dela rum med nio för mig okända människor från all världens hörn då möjligheten att kunna vara, och kunna välja att vara ensam för mig är lika viktig som luften jag andas. Alla som känner mig vet att jag ofta är en otroligt social person men att jag också har ett enormt behov av att vara för mig själv. Jag går på bio själv, jag äter lunch själv och jag åker på semester själv. Så att dela rum med nio andra människor under fyra veckor utan möjlighet till att kunna dra mig undan för mig själv fick mig att genomgå känslor och faser av oro, irritation och stress innan jag slutligen fann en inre ro och acceptans över situationen. Och är först nu när jag kommit hem som jag inser att jag utsatt mig för mina rädslor och demoner och slutligen vunnit över dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback