Hemma igen

Fyra händelserika och omtumlande veckor i New York är till ända och jag är åter i Borås. Min väska försvann i Bryssel under hemresan och jag tillbringade dagen i spänd väntan på att flygbolaget skulle hitta min väska som var full med böcker, kläder och filmer jag köpt i New York. Jag lovades ekonomisk ersättning för väskans innehåll om den inte skulle hittas men hur sätter jag ett pris på den bok som författaren signerat till mig. Hur sätter jag ett pris på den film som jag suttit framför YouTube och tittat på trailern för, en film som inte går att få tag på i Sverige. Hur sätter jag ett pris på de anteckningar och tankar som jag skrivit ner i det anteckningsblock som jag burit med mig under mina dagar i New York? Men jag behövde inte sätta något pris för man hittade väskan och den kördes hem till mig under kvällen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback