Vikten av vatten

När jag växte upp så var jag alltid väldigt förtjust i sjöar och hav och när jag ville komma undan så brukade jag alltid dra mig undan till ett litet vattenfall som fanns i närheten av mina morföräldrars sommarstuga. Men om jag alltid varit förtjust i sjöar och hav så har jag aldrig varit så förtjust i att vara på sjöar och hav. Jag mår inte illa på en gång och de tillfällen som jag seglat så har allt gått bra men när jag åkte en större båt i Thailand och när jag åkte på valsightseeing i San Fransisco så kräktes jag utan dess like båda gångerna.

I New York på sommarens resa så bestämde jag mig åka med Staten Island färjan från Manhattan till Staten Island men jag var lite orolig för att jag skulle må illa så jag sköt upp resan gång på gång tills jag slutligen bestämde mig för att möta mina demoner som var förklädda till rädslor i såväl formen av att må illa som besvikelsen över att något jag älskar så mycket samtidigt får mig att må illa. Väl på färjan så tog jag mig upp på det öppna däcket för att få bra utsikt över Manhattan och samtidigt få frisk luft ifall jag skulle bli illamående. Men båtresan gick över förväntan och jag njöt till fullo över att känna vinden i mitt ansikte och tillfredställelsen i att ha mött mina rädslor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback