Upptäckta minnen

Efter att ha jobbat morgon, vilket händer väldigt sällan och inte är något som hör till mina starkare sidor, så somnade jag på soffan. Efter att ha sovit i fyra timmar, missat ett telefonsamtal och stäng av larmet på telefonen vid upprepade tillfällen så vaknade jag slutligen till liv igen. Mitt i irritationen över att ha sovit bort hela eftermiddagen så kom jag plötsligt ihåg att min pappa alltid sov en stund efter middagen. Kanske inte låter så konstigt men saken är den att han dog när jag var 10 år och jag har nästan inga minnen av honom så att jag skulle komma ihåg en sådan detalj efter 27 år känns som att hitta en borttappad pusselbit när man städar flera år senare, sprudlande glad över upptäckten och ivrig att passa in pusselbiten på dess rätta plats. Minnet av att jag står tyst och tittar på min pappa sovandes efter maten ger mig ytterligare färger och nyanser till en bitvis målad tavelduk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback