Slutat

Jag har alltid varit en storkonsument av Cola, men de senaste åren har jag försökt att sluta dricka Cola på min tandläkares inrådan. Att sluta dricka Cola har dock inte varit det enklaste och jag har inte lyckats hålla ut mer än två-tre dagar innan huvudvärken fått mig att börja dricka Cola igen. Men så nu när jag kom hem från USA så bestämde jag mig för att sluta och denna gång lyckades jag hålla ut och komma över vallen av huvudvärk och längtan efter att dricka en stor, kall Cola. Och nu har det gått en och en halv vecka sedan jag slutade, i rena farten så slutade jag även att äta godis och istället försöker jag att äta lite mer frukt. Men förutom huvudvärken så har jag vaknat svettig och fylld av panik flera nätter i rad, då jag drömt att jag misslyckats med löftet jag gett mig själv och druckit Cola och ätit godis. Nu har drömmarna ändrat karaktär och jag drömmer istället att jag sitter i ett rum med alla alkisar som handlar av mig på jobbet. Vi sitter i långa rader på vikstolar av plast, den enda belysningen i rummet är en naken glödlampa som hänger i en sladd i taket. En alkoholist från mitt arbete som slutat dricka alkohol står i talarstolen och leder mötet. När alla ropar i kör att de är alkoholister så säger jag att jag slutat dricka Cola. Då vänder sig alla om och ljuset från lampan riktas mot mig på samma sätt som man riktar en lampa mot någon man förhör och alla undrar om jag verkligen inte har druckit Cola. Och oftast vaknar jag svettig. Vet inte om det är de varma nätterna eller någon form av abstinens men...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Lilla Åke... Unna dig ett glas cola i veckan, tex på lördagar. det är du värd :-) Då tror jag även dina drömmar försvinner. Kram

2009-07-09 @ 17:58:17
Postat av: Åke Englund

Hmm, låter som ett bra sätt ;)

/Åke

Postat av: Herr Kastö

...det finns värre droger - klart du måste få dricka Cola - om inte annat tycker jag så för att jag inte skulle fixa att sluta själv, även om jag inte alltid ens dricker Cola varje vecka...

2009-07-21 @ 13:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback