Skapande i vatten

Under min New Yorkresa så bestämde jag mig för att ta lite bättre hand om mig själv och min kropp. En tanke var att arbeta mindre och där har jag inte lyckats, än så länge. Men jag bestämde mig samtidigt för att dricka mindre läsk och äta mindre godis för tändernas skull, och jag slutade tvärt med detta efter att ha varit en dag hemma i Sverige så där har jag följt planen. Men även om jag ersatt godiset med mer frukt och grönsaker så har jag inte lyckats komma igång med träningen, huvudsakligen har arbetet kommit emellan men det ska erkännas att jag inte har lyckats hitta motivationen. Men eftersom jag gillar att simma så tog jag mig iväg och simmade och förutom att jag gillar att simma så kom jag även ihåg hur avslappnande det är att simma. Och hur bra det är för att samla tankarna och fokusera kreativiteten. När jag simmade mina längder i totalt fokus på nästa simtag, nästa andetag så skapade jag för mitt inre texter och kom på idéer för ett projekt jag fastnat i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback